Followers

Thursday, December 17, 2009

memori lalu~



aku, wani, pkah
mlm lpas aku merendek dgn wani ke taman botani
release her down..make her hepi
n dat nite we hving dinner together
after da whole semester aku xjmpe derg ni
pdhl satu uni je pon...hehe
zaman2 sekolah...
zaman wat crime kt sek
heheh....
5 ibnu abbas
tmpt menimba ilmu
ni mase jamuan akhir tahun f5
n shud b aku wearing green shirt cz im a prefect
tp ltk je jwtn aku twos pky bju putih like others
sbb aku sna xske jd prefect
n mase f5 ni la aku wat byk crime
hahha....
da las day of SPM....
tp aku ada g satu paper...akaun
ive taken 13 subj
luckily and thank God
akaun i got A2
tp gile r...std mmg follow buku,refer kawan without any teacher yg aja...
bkn la hbt sgt tp mmg akaun ni aku pulun byk jgak
dan hasilnye
berbaloi...dgn izin Allah jua...hehe


tp an bile masuk uni rsult mcm hampeh...
xtaw sal...p satu ni je la yg aku kurg amalkanbile msk uni
MAKAN KISMIS
dulu time sekolah aku ada stok kismis sekg
bleh kate very month my father wud bought me a kilo
n ill finished it
tp da kt uni ni jrg mkn raisin
yela raisin ni kan mknn untuk minda...hehe
siap da hadis Ar-rasul state

Nabi Muhammad s.a.w. bersabda: "Barangsiapa memakan kismis merah sebanyak 21 biji setiap hari sebelum sarapan pagi, maka dia tidak akan ditimpa penyakit kecuali kematian".

Nabi Muhammad s.a.w. bersabda: "Biasakanlah memakan kismis karena kismis dapat menghilangkan kepahitan (empedu/cairan kuning), menghilangkan lendir, menyihatkan badan, membaguskan rupa, menguatkan saraf dan menghilangkan letih".

Imam Ali a.s. bersabda: "Barangsiapa memakan 21 biji kismis merah, maka dia tidak akan melihat pada jasadnya suatu yang tidak disenangi".

Imam Ali a.s. bersabda: "Kismis dapat menguatkan jantung, menghilangkan penyakit, menghilangkan panas dan memulihkan kesihatan jiwa".

Pada riwayat lain dari Abi Ja'far At-thusi disebutkan bahwa kismis dapat menghilangkan lendir dan menyihatkan jiwa".

so may be sbb tu la kan...jd amalkan lah kismis...hehehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...