Followers

Tuesday, March 2, 2010

al-keysah 1

zaman sekolah antara zaman yang sukar dilupakan oleh setiap orang
bila terkenangkan zaman sekolah
rase rindu sangat nak kembali ke zaman tersebut
lagi-lagi bagi sesiap yang duduk di asrama
sebab nya hidup kat asrama ni kita banyak bergantung dengan kawan-kawan
kire susah senang kita tetap bersama
kalau kau masuk parit aku pun tolong tengok je..hahaha

anyway aku teringat dulu masa tingkatan dua
awal-awal tahun cikgu akan pilih AJK kelas
mase ting 2 tu aku maseh 'stok' budak baik lagi laa..
setelah pemilihan ketua kelas dilakukan
tiba masa pula pemilihan untuk pen. ketua kelas
sorang kawan aku ni, Hannan menang undian kitorg
tapi punye la die tak nak
die siap nanges T_T
dan pemilihan dilakukan semula
akhirnye aku la yang terpilih..
kira mangsa keadaan jugak la
nak tak nak terima je la seadanya
dan ketua kelas pulak ialah Ahmad Saifuddeen a.k.a puden
kitorg tertanye-tanye sapela puden tu
siyes weh memang tak kenal
name pon sek agama
klas pulak asing-asing
kire ting 2 baru mula kelas campur
pastu beliau memperkenalkanla diri..
mase tu kelas 2 Jauzy...
ok xkeysahla sape pon..

so mase aku jadi penolong kelas tu
memang byk jugak la aku kne beralah dengan classmate aku
siap ade 'peprangan antara pihak yang duduk di depan dan pihak yang duduk di belakang'
tapi takdela sampai tarik-tarik rambut serta berlaga kerusi
dan aku mase tu duduk belakang sekali
aku, aliah mun, eton, farihah
kitorang pindah la duduk depan
tu pon mengalah lepas derang buat undi tapi still tak puas hati
hahaha mcm sengal!!!

dan disebabkan keselambaan aku erk ade ke word tu
aku dengan tanpa segan silu
hahaha suke terjah kelas jauzy tu ketika malam menjelma
sebab kelas tu budak laki yang guna untuk prep
uish bukan sebarangan terjah
nak letak buku je pon bawah meja
aish anda-anda sila jangan pikir bende lain
mase tu lah projek para jejaka idaman zimbabwe ini
terkantoi depan aku
contohnye..makan meggi beramai-ramai di dalam baldi
di kacau dengan tangan..pergh~~
aku xpenah rase la sedap ke tak
penah jugak aku bukak pintu kelas
kreeeek~~mereka tengah membuat persembahan breakdance di atas meja pingpong
yang dihampar elok atas lantai
belom lagi bab aku mengejutkan mereka untuk solat asar
gara-gara menjadikan kelas sebagai kamar di kala petang

aku masih simpan lagi kad hari jadi yang budak pmpuan klas aku bagi
sangat chumel...later2 laaku masukkan
sbb nk kne snap a picture dulu
tapi masa zaman tingkatan 2 ni la aku mula pakai cermin mata
duduk belakang
lagi la nampka blur je kat depan tu
so pegila check spec
power nak banyak pulakkan 100+-
aku pilih bingkai maroon....
heheh
sampai sekarang aku maseh pakai cermin mata
tapi ni dah 2 tahun x tuka
aku ingat nak tuka tahun ni
hehehe new style,,,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...