Followers

Wednesday, April 14, 2010

ape nak buat kalau tangan dan kaki dah macam belon

semalam pas balik keje, kaki dah start gatal
so aku garu je la macam biasa
pastu dah nak tido tu tangan pulak gatal
pastu ada macam bijik-bijik berair
so aku bia jela
sebab nye kekdang aku jadi camtu jugak tapi selalunye esok dah ok dah
pastu aku terjaga pukul 3 pagi
sebab angah tak tido lagi
pasu aku tengok tangan aku...gatal sesangat!!
"weh ngah apesal jari aku ni bengkak eh?siap tak leh bengkok...gatal gile!!"
pastu belek punye belek sambung la tidow
dalam pukul 5 pagi camtu aku terjaga
kaki ni gatal yang teramat...garu lagi..hahaha tak tahan ok =p

pepagi bangun..siap-siap pegi kje...
mase ngah drive tu sempat lagi membelek jari yang dah macam belon
nak genggam pon tak boleh..tak dela sakit pon..gatal GILER JER!!
jari manis dengan jari tengah...kalau pakai cincin, comfem tak muat..
kaki pun dah start tumbuh bijik-bijik tu...tp xde la berair pun..nampak kembung je
macam ikan buntal..
badan pun cam penat semacam..padahal malam tadi 830 aku dah tido

balik keje terus pegi klinik barakah
belakang umah je
Dr. suspek penyakit tangan, kaki dan mulut (HFM)
symptom nye bengkak pada tempat jangkitan pastu cam bijik-bijik
demam...suhu badan naik sikit la...37.4 degree
ulser..xde la pulak..tp ade bijik air kat area mulut
tekak tak sedap...dah beberapa hari jugak la..lepas batuk hari tu.mcm ada kahak tapi tak da pun
perubahan warna air kencing..Dr. kate normal setelah buat urin test
ada problem kencing..tak de plak..ok je sume
kurang selera makan....sgt berselera untuk makan..tak berhenti..hehe

baru suspect je...doc bg antibiotic, ubat selsema dan paracetamol...
doc ckp kalau makin teruk kene pegi sepital..masuk ubat..haiya...
esok nak apply MC...xlarat r...jalan pun dah tak betul..dedua tapak kaki dah bengkak dah sekarang..tangan belah kiri ni pun hampir semua bengkak dah....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...