Followers

Wednesday, June 2, 2010

half from a year`

harini dah 2hb jun mean dah separuh tahun s010 berlalu.dan saat yang ditunggu-tunggu bakal menjelma.hampir genap 6bulan berpraktikal di Fonterra.25jun ni habes dala.6bulan buka suatu tempoh yang singkat.lame tuu....selalu student praktikal 3 bulan je.paling lama 4bulan.tapi kalau praktikal 3bulan blaja ape la sangat.terkejar-kejar nak catch up all those things kat kilang tu.dari A zampai Z dah boleh tau dah selama 6 bulan ni.normally kalau freshy diploma graduate, dapat kejer kat sini, after 6bulan tu dah boleh conferm dpt jadi pekerja tetap kat QC department ni.
lepas 6 bulan, memang dah hafal la name sumorang dalam kilang ni.lagi-lagi masuk shift ni, lagi kenal dengan mereka-mereka ini.arakian banyak jugak aku blaja dari mereka.process nak buat yogurt pon dah mashi. dari tipping, mixing, pasteurizing, incubate culture,cooling, flavor batching, packing and installing to warehouse mmg tu dah lekat dalam otak la. bottle making pun dah muak dah ngadap selama 6 bulan.hoho baru 6 bulan dah rase buhsan..hehe

dalam 6 bulan ni jugak, ade la beberapa orang processing yang berkahwin.nizam dah lepas, 16th may.zaki sabtu ni, dan man ahad nye plak.ingat nak pegi man nye kat area kg melayu subang, tp taktaw lagi jadi tak.anyway, congratz to all of you.semoga berbahagia ke anak cucu dan moga bercinta sampai sorga~

ha tengok, 6bulan ni memang macam-macam pengalaman lah dapat.orang nak kawen pon kitorang dapat jemputan.dah kamceng kan..hehe.nak pegi picnic pun derang ajak.haritu main bowling pun, suh buat satu team.hehehe...semalam, ade 2 trainee baru.from unisel cos biotech.guys.sorang melayu, amar, sorang lagi cina, zack.so they become our protege and we have teach them wut we are doing now cz they will replace us and continue our job. so far ok la.umur mereka tua lagi dari aku so agak weirdo la kne aja yang lagi berumur.
yang ni lagi besh..al-keysah...seorang makhluk asing telah menetap di sebuah perkampungan yang penuh dengan pinggan agar, penyimpan pinggan, botol-botol agar dan semua lah yang ade kne mengena dengan makhluk tuhan paling halus. makhluk asing tersebut telah menyepahkan keadaan kampung dan menyebabkan pengawal yang menjaga kampung tersebut mengamuk. Hasilnya, makhluk asing tersebut dipersalahkan tetapi dia tidak mengaku dan menyatakan seorang gadis ayu yang melakukan penyepahan tersebut. Ini telah membuatkan gadis ayu tersebut 'makan dalam' kerna dia sering dijadikan hamba makhluk asing itu dan tetiba boleh pulak dituduh sedemikian rupa. versi lain pula, botol-botol agar tidak diselenggara dengan baik dan tidak dipastikan cukup untuk dituang di atas pinggan. ini membuatkan seorang jejaka cute bengang dan menyimpan hasrat untuk menegur makhluk asing yang biadab itu. setelah 'buka meja' dan petisyen dibuat, rupa-rupanya sangat ramai yang tidak berpuas hati dengan makhluk asing yang tidak berhati perut mahupun limpa serta buah pinggang.
ape kesudahan keysah makhluk asing tersebut?kite tunggu petang ni...ha dan keysah zebra berpayung itu memang tiada perkembangan kerna pemiliknya mengikat mulut dan tiada sebarang isu yang timbul.kire nye, senyap macam tu je la.takdepun arise kne bayar ke hape ke.tapi memang zebranye calar teruk siap kemik di bahagian perut.

Allah know the best for you...accept the fate and you will know its hikmah..

2 comments:

jeBateja said...

Wahhh..praktikal Qc erk...samo lah kito...tapi den bukan praktikal...den kojo totap...dalam bidang automotif...

akuadalahaku said...

ouh yeah...auomotif kt maner??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...