Followers

Wednesday, June 16, 2010

menghitung detik

lagi 3 minggu lebeyh aku akan kembali semula ke UPM meneruskan pengajian.wot-wot-wot final year dah...rase macam baru semalam dapat tau masuk UPM dengan course Bach. Sains dan Teknologi Makanan. Rase macam semalam je baru hangkot segala barang untuk register masuk Kolej Keenam, duduk kat Blok Cermai, top Floor, bilik 306, mengadap delima. Dok sorang-sorang, takde rumate. Siap rapatkan katil single jadi katil King size. pastu ikut orientasi seminggu, time tu la terpilih untuk mewakili kolej untuk seyembara puisi interkolej. hahaha wat klaka je. puisi nye pasal 50 tahun merdeka, takdela panjang pun tapi susah betul nak hafal.dengan nerveous nye, naikla pentas.deklamasi sajak.sajak tajuk pe pon tak ingat dah.yang pasti tak menang pun.hehe. mase orientasi tu, semangat 'kekolejan' sangat tinggi. lelagi bile cheers kolej, punye la semangat lawan cheers sampai sakit tekak.

hujung minggu orientasi, masing-masing sebok nak regester subjek.kalang-kabut jugak la sebab guna sistem siapa-cepat-die-dapat. Bermula semester pertama...mase minggu ketiga, keluar list name interview untuk hadiah MotorHero.candidates adalah dari mereka yang dapat result 3.5 and above mase matrikulasi dulu. so aku adalah salah sorang calon.waaa nerves ok.first time interview. interviewer Dr. Sahrim, Prof. Aziz dan Dr. Nora. hahaha yang lawoknye, aku suh member aku pegang kan resume, aleh-aleh, mase aku dipanggil masuk, kawan aku tu ilang gi mane tah.so masuk dengan takde resume plus nerves. lagi pulak member sebelum aku tu siap teghiak..

Pengalaman semester pertama memang takleyh lupe la...semester pertama, tahun pertama, priceless nye memory...naik bus first day nak pegi kelas...aku lah salah sorang muka yang tak segan tanye kat senior camne nak pegi sini, nak pegi sana.senior sume senyum je.biasela, junior....minggu pertama plak...malam sebelum pegi kelas tu, dah usha dulu kelas esok kat mane.usha dalam peta yang diberi.tanye kat senior.nak-nak pulak senior depan bilik aku, kak siti dan kak sab, bilik sebalah derang, kak niza dengan kak su, peramah sesangat derang ni so memang mudah la derang ni jadi rujukan aku.

hari keempat kelas dah start, junior lain sebok dengan hal bilik dan kolej, derang, kakak senior ni dah ajak aku pegi dusun belakang kolej.almaklumlah tengah musim rambutan mase tu. kenduri rambutan la gamaknye..hehehe makan kat dalam free, nak bungkus, RM 1 seKG. memang puas la makan rambutan sampai sakit tekak..hehe

mase first year la semangat berkobar-kobar nak pulun stadi.kononnye nak maintain pointer cam kat matriks dulu.sekali mak aih...susahnye!!!! result cukup makan je.lelagi dah masuk 3rd year, subjek fakulti, lagi la macam membunuh.bukan aku sorang je, tapi majoriti fudtech student ccakap blaja seronok, exam Ya Allah, hanya tuhan saje yang tau.rase cam dah sehabes pulun dah, jawab pon lancar je, tapi bile kuar result, pemende lagi la yang tak kene...buat junior-junior dan semua yang nak amek fudtech kt UPM, sila le belajar dengan sangat struggle dan learn by heart. sebab fudtech UPM adalah antara course yang agak susah nk score. dua tahun lepas, takde sorang pun fudtech nye graduate yang dapat Anugerah Naib Chancellor..*sigh*

so cik madhu...sila pulun habis-habisan-learn by-heart untuk final anda nanti...cecah 3 pon okdah....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...