Followers

Monday, August 2, 2010

weekend yang seronok

last weekend ada mukhayyam di asli adventure sg lepoh, hulu selangor. Atas lagi sg. congkak.aku ditugaskan untuk menyediakan makanan untuk para peserta. hasilnya...

Dinner:sup ayam
Breakfast:nasi goreng kampung
Dinner:sambal telur+sayur campur
Breakfast:roti sapu kaya+bluberry jam
Lunch:tomyam ayam+telur dadar+bilis goreng+sambal belacan+timun slice

hasil kerjasama kami berdua, aku dan kak miza. terima kasih kat ummi ku yang memang dari kecik memaksa aku masuk dapur dan ajar aku nak memasak...teror la jugak aku masak kan..sebab derang sume cakap sedap.sup ayam resepi umi memang menjadi tapi telupe nak goreng skali buah pelaga..hehe..sambal telur tu paling sedap...resepi encik puden...aku mintak kat die...air kak miza buat sgt marvellous

tempat kami pergi tu sgt bes.facilities complete, sesuai untuk ape-ape prog. murah pulak tu.RM15 per head. dan aku sgt teringin untuk trekking pegi ke air terjun yang mengambil masa dalam sejam lebih...huhuh aku sgt suka trekking dlm hutan...hiking tak sgt la..suke berjalan-jalan dalam hutan...tapi mak xbagi sangat...huhuhu

dalam tentatif takde plak kan peruntukan masa untuk mandi-manda di sungai..tapi aku memang pantang nampak air..mesti rase nk jugak mandi dan berenang-renang...luckily aku drive sendiri ke sana, so aku dengan kezen aku, kak olah balik lambat siket...mandi kjap dalam half hour..puas hati! hehehe...

dan hari ni, dah hari isnin...bersemangat nak pegi kelas tp tibe klas batal plak...so taktau nk watpe..padahal proposal FYP tak siap lagi.agak blur nak wat cane...huhuh esok baru dpt jmpe master student yang guide aku...

tenkiu la yer kat nabihah mohd saidi sebab bawak ikan patin masak tempoyak yang dah lame aku ngidam..nak-nak pulak ikan patin pancing...bukan dalam sangkar..sangat sedap!!! licin kuah aku hirup....pastu dapat pulak makan dokonng+rambutan+durian....aish padahal batuk tak sembuh-sembuh lagi..hahaha trok btol...tapi pape pon aku sangat puas la makan semalam...kalau hari-hari macam ni, memamng tembam la...

hari tu pun duk mengidam roti canai dengan mee goreng mamak...sekali pekene dedua hari tu...roti banjir pergh memang tak pandang kanan kiri la...sedap pulak roti canai kat kedai tu..
takcukup satu..mee goreng mamak pon aku bedal...memang makin tembam la...hahaha

2 comments:

nusaibah said...

kt mne lg eh de campsite kt area gombak selain alang sedayu n rebutia..??
msj ak weh..huhu
klau ade contact number pn ok..hehehe

akuadalahaku said...

cube usha janda baik..
xpon google je camping site area selangor n KL...

kt kalompang n area kuala kubu tu byk gak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...