Followers

Saturday, October 9, 2010

saye di rumah

excited balik rumah sebab agak lame dah tak balik.2minggu lepas balik pun sebab emergency, pemulangan kereta ke rumah...so balik semalam naik public..ouh harap faham.maksud saya bukan public phone ye.public transport...jangan salah faham.aish seronokla kalau boleh balik gune talifon je.tekan kat keypad tu destinasi.pastu just in a blink, da sampai..pergh seronok.macam citer doraemon je.stop berangan madhu~

hari ini dengan semangat nya saya membuat spagheti.semangat beli malam tadi segala bahan. saya buat spagheti bolognese je...2 versi.satu tuna satu daging. buat yang tuna nye sebab ummi saya tak makan daging...pantang ye kengkawan...si piah pulak tak suka yang tuna..hanyir katanya...rahsia kesedapan spagheti saya adalah..saya letak bay leaf, rosemary dan oregano leaves...semua pokok-pokok ni ada kat umah.so tinggal petik...hasilnya...MARVELLOUS!!!! picture??hehehe lebeyh kurang camni la...


2 jenis cendawan di gunakan..satu cendawan butang
lagi satu straw mushroom

comel tau straw mushroom ni...dia dalam tin jugak..salty water..
bile belah dua, kua air between half tu....sedap lak tu...

spagheti senang je buat.campak-campak..dah siap..hehehe
yang menentukan sedap ke tak, garam dan gula
asal letak gula??
sebab umi aku cakap..gula ni macam ajinamoto la..
kira substitute ajinamoto la...
tak caye?try la...tapi agak-agakla...jangan la banyak sangat sampai makanan tu rase manis.cam pelik lak kan...pepandai la anda semua bajet

2 comments:

::DeEyA:: said...

nk try gune straw mushroom gak la.. rupa da comel, mst sedap..heheh ^_^

akuadalahaku said...

tula..sedap..same je rase cendawan pon...hehe tp tah aku suke je campur pape...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...