Followers

Tuesday, March 8, 2011

dinner tonite~

wee wee dinner tonite is chicken porridge cooked by my beloved fren, nisyah...die memang pakar bubur ayam yang sgt sedap.kalau bulan pose, mesti die jual seminggu sekali...sedap wo...meleleyh dah tgk tadi.tp aku tak tolong la die masak.tak larat tadi,aku tidur...

tadi tengah hari lepas lunch, aku bantai makan aiskrim...actually buiat aiskrim ni during lab yesterday.but then aku terlupe pulak.aku pegi pose ganti.nak batalkan, tak leh la kan sebab pose ganti.memang terliur sesangat tengok derang makan eskem, tapi aku pose.huh~hari aku bantai ler makan sepua-puas nya sebab sedap yang amat.macam haagen dazs.siriyes, tak tipu.sebab nya haagen dazs ni guna milk fat.kalau eskem murah-murah ni pakai fat tiruan dari palm oil...pastu die punya percentage over-run (amount of air trapped in ice-cream) is similar macam haagen dazs...

memang sangat marvellous la eskom nye...susu yang digunakan adalah sebanyak 55liter! dan bile dah over-run, sangat la berganda-ganda banyaknya....haha mesti tak paham.susu tu, 55kg jugak tapi bile da beat, so ade air trapped , die jadi smooth.dan jadi bertambah banyak la.macam white egg bile dipukul sampai kembang, kan nampak cam banyak..hehe

eskem ni ade 2 type.satu soft ie-cream another on hard ice-cream....soft ice-cream ni macam mcd nye.directly consume...

siriyes memang kitorang makan camni.dan camni la jugak derang makan depan aku semalam...pergh memang terliur gile..tapi sabar je....hari ni memang bantai abes la.bape round aku layan.almost sejam gak la mengulang makan eskem ni...hehe dah habes top cone tu, refill..hehe

kalau hard ice-cream adalah dalam tub.bukan bath tub yer...bekas-bekas ice-cream tu la tub...


ha yang ni hard ice-cream.tuk jual kat market...

beza die, texture soft ice-cream lagi sedap sebab over-run die tinggi, banyak angin la dalam tu.so eskem tu ringan je sebenanya.sebab tu la mcd boleh jual sundae cone tu singgit.kos murah, because over-run tinggi...
tapi, hard eskem ni lagi compact la rase die.dan sedap jugak kalau dah memang gila ice-cream kan...hahah..and the pure ice-cream use more than 20% milk fat in it..

eskem ni tak guna pape chemical untuk preserve because freezing is enough to extend its shelf-life.eskem yang kitorang buat tahan untuk 2minggu.en azhar kate, selagi eskem tu ade, korang makan la sampai abes...haha so memang akan hari-hari la aku pegi makan eskem...hehe sedap sgt ok....

2 comments:

Hasnah said...

Owh akak tgk ais cream nmpk waffle dah dlm kepala nie tau.. cepat belanje hehe =D

akuadalahaku said...

hahaha...cmfm terliur punye...dah 2hari dah ni makan eskem dgn byk..hehe
belanje?heh tunggu kite kje,nnti kite blnje akak n baby ok? =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...