Followers

Wednesday, March 23, 2011

kerepek pisang

caffein contain higher in coffee compare to tea. only small percentage of caffein contain in chocolate and tea..
but nescafe contain more caffein compare to kampung one coffee..

aku ni bukan la addicted coffee lelagi nescafe...once aku dah minum nescafe, nak-nak pulak yang kaw, pergh mau 2 hari aku tak tidow...kepala confirm pening weng-weng...tapi kalau kopi kampung yang hitam-berkilat-pekat-melekat, pergh yang tu aku layan...satu teko pon aku leyh minum.nak-nak pulak cicah dengan roti keras..memang kene la...tapi nescafe aku slow sikit.,minum pun kalau memang taknak bagi ngantuk.especially nak stay up or stay untuk buat kerja...

" Caffeine is defined as a drug because it stimulates the central nervous system, causing increased alertness. Caffeine gives most people a temporary energy boost and elevates mood."

***********************************
Masa yang paling aku suka dalam 24 jam ialah masa untuk tidur.iaitu bila dah malam...time tu la tak pikir pe dan rehat...bahagia sgt rase...hehe eventhough aku tau tidur tu banyak buang masa, tapi tanpa tidur idop aku sgt miserable...tgk muka pon, ketat je...

********************************
time-time stress, aku akan sgt kuat makan..die punya makan tu jadi double...badan pun naik double..haha takla..naik la dalm 2-5kg..haha...gile kan...tapi nafsu makan tu membuak-buak.sampai tak tau nak makan pe sbb tekak ni akan jadi demand sikit...dapat nasi Arab time-time skg ni bagus gak..hehe

***********************
yang ni memang member2 aku pun tahu..aku kurang suka shopping.dan shopping is not the way dat i can release tension...nak tau sebab pe?sebab aku takdak duit..kalau setakat window tu, kejap bleyh la..lelame pening..dah la window je, satu hape pon tak beli...dok teigt je barang yg dok usha tadi...tapi bagus gak, takdak la aku membazer...aku prefer barang pasar malam je even org kate takdak qualiti.tapi pedulik hape aku...asal cantek dah la...kalau branded, design pon simple baik takpayh...dok bayar kat brand je lebeyh...qualiti lebeyh kurang...nak-nak pulak pompanm cepat sgt jemu.kalau pasar malam nya, takdela terase membazir sgt. beli pun murah...so bleyh la beli selalu..hehe kekadang yang mahal ni, biase je...ghege je RM100, tapi takda mende...so aku memang bukan kaki shopping.kalau nak shopping kasut, kasut je aku tengok. nak shopping baju, baju jerler aku nengok....

kesimpulannya aku bukanlah shoperholic, but sleepoholic..hehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...