Followers

Monday, April 18, 2011

heran kan...ade jugak manusia macam ni

selalu je kite jumpe orang yang tak peduli hal orang lain kan. tapi nye most of the time org yang kite jumpe tu samada tak berapa rapat dengan kita atau tak da kene ngena dengan kita atau tak hidup dengan kita kan.so tak dala memberi kesan pe sangat pon kat diri kita. tapi ada je kes kawan-kawan atau lagi dahsyat sedara sendiri samada adek beradek atau sedara terdekat yang memang tak amek keysah hal orang yang rapat dengan dia.

straight to the point la.tak larat nak kias-kias...aku kenal satu member aku ni.rumate die cosmate sendiri..al-keysah...heran la jugak aku...cosmate sindiri salunye boleh la rapat jugakkan..yela cosmate..nak di tambah citer...derang ni org lain memang ingat derang sgt la rapat.tpi ghopenye idok ler rapat mne pon...meh nak citer ape yg pelik nye...

  1. rumet die sgt rajen masak dan pandai la masak, walaupun hanya berbekalkan periuk nasi, tapi boleh la die masak complete meal - nasi, lauk, sayur..kekadang buah sekali. Yang heran nye, die masak tu berbau satu bilik, yela bilik idok ler besar mcam bunglow pon, kecik je pun.sekangkang kera....bila dah berbau tu, takda pun die nak bagi rumet die makan jugak.makan sensorang je.takpun die tapaw, makan dengan boipren die.alahai...pelik benaw la. ajak pun tak penah, apetah lagi ajak-ajak ayam....bukan la nak sangat pun, tapi manners tu cam tak de.tang tu memang aku heran.first time aku jumpak manusia cenggini... ade ler sekali, dua..tu pun die cakap, RASE....aduyai...heran tak heran...
  2. dalam bilik, tak gheti nak sembang. kalau tanye pon, tanya sepatah, jawab dua patah. tanya dua patah jawab dua patah..memang sesuai la kalau org ckp, "ucapan sepatah dua kata"..hah cam tu la gamaknya..smpai kekadang aku maleh nk ckp pape...baik la senyap daripada cakap.penah la jugak sehari tak cakap langsung sebab rase cam baik senyap, wat hal sendiri, daripada cakap, wat sakit hati je kan...
  3. selalunye la kan..kalau nampak rumet tak sehat, kita akan concern la die ni ok ke tak, dah mkan ke belum, ubat makan ke tak.at least tanye la die sehat ke tak kan...ni, aku tak tau la manusia planet mane, rumet sendiri sakit pun, buat bodo je weh. rumet tu makan ke tak, ok ke tak, tak da pun tanye...yang ni memang aku sangat heran jugak..die tak da hati dan perasaan kot?
tu je lakot...malas nk komen bebyk.tapi memang aku agak heran la...salu bende-bende ni, common sense kan.tapi die tak dak perasaan kot...atau aku je yang over perasan???oopss kantoi sudah...ekceli, tu rumate aku.aku dah lame heran.sekarang malas nk heran.lagi 3minggu je aku nak belah.lantak kawla...ok madhu.ko sgt jahat..ah pedul hape aku...ade aku keysah???!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...