Followers

Friday, June 10, 2011

previous langkawi story

lame bebenor aku tak post pape update kan.sampai angah siap tanye..."long, bile ko nak update blog?hehe"

maaf ler yer sumer, aku memang ngah malas nk update blog.nak online pon malas, apetah lagi nk update blog kan.FB pon aku bukak once a week l

a paling koman.kalau terlebeyh rajen, three times a week.tu kire banyak la tu.sory, i'm not FB-holic person...hehe tweeter?hagham la nak ade kan.malas aku...hehe

last time aku citer pasal final exam week kan and we start to separate each other kan...and mood nak pegi langkawi rite? so sepanjang 4 minggu yang lepas, hehe banyak tempat dah aku pergi...dan banyak benda dah berlaku. so aku akan rumuskan semua sebab aku takleh tidur la plak pas subuh ni...tapi badan cam penat...

gerak pukul 1030 malam….berhenti jap kat RnR Sg. Pe

rak….pastu singgah jap kat surau area Loq Staq..ceq tak ingat aih nama die…have a breakfast roti canai…then, we take the first ferry at Kuala Perlis to Langkawi…


just arrived kat jeti kuah

sampai-sampai je, terus naik bas…hari first aktivit santai-santai je.first place kitorang pergi ialah tempat buat gamat…


Eceh sume muka cool je celup tangan kat kuali gamat yang menggelegak tu….haha siyes tak panas…ala sebab boiling point die rendah dari pure water…he

Then gerak ke tempat penginapan di Kolej Komuniti Langkawi , Pantai Chenang…ceyt bajet dekat gile la dengan pantai, nak pegi pantai sebenar dekat je, if ble

yh lintas landasan kapal terbang tu….dekat ngan airport ade la…sebelah airport je. Rehat, mandi.sebab dari pagi tak mandi kan.

Pegi lunch, and straight away pegi beras terbakar…orang cakap, nak cari kain batik cantek dan murah, cari kat sini…so aku beli la beberapa helai…dan I bought ultroman nye topi.orang lain sume beli topi girlish style, aku beli budak-budak nye…duit takda la yang oi.

Then kami semua gerak ke tempat kraftangan. Ape ntah nama die…punye lame la tunggu kat sini. Siap main congkak dengan dam bape round ntah…ade je chinese yang tak reti main pon, dah terer main…hehe


Hasil batik yang mereka kat sini buat

Habes main sumer, kitorang gerak pegi cabel car plak…nak naik cabel car ni, nak murah naik la after 5pm.dapat murah..hehe bleyh refer kat sini http://www.langkawi-online.com/pages/places-of-interest/langkawi-cable-car.php...so sebelum tunggu pukul 5, kami pergi main dengan arnab.bagi makan…hehe


Ini adalah model arnab…hahaha….

Ada banyak bende kat situ.nak makan aiskrim ke, bagi makan rusa, ular sawa pon ade…tepat pukul 5pm..eceh takda la tepat pon, kami naik cabel car…



View sangat cantek!!!!


3dara pingitan

With biha yang sangat gayat ketinggian….hehe aku ler yang neman die.and yeah did it! 

Turun, balik…malam after dinner, aktivit bebas…tapi siyes aku cakap, makan kat situ marvellous!

Esoknya, melawat pulak ke tempat yang sepatutnya kami nak tuju…

Buffolo park dan Friendly Farm….kat situ kami berpeluang tengok soft cheese, mozarella dan ricotta di buat…and we tasted fresh buffolo milk and fresh cheese…beside, almost all of us dapat perah fresh buffalo milk with our hand…hehe menarek sgt yer ni…

orang kampung modern..haha

Petang pegi shopping..main point kalau pegi langkawi ni, chocolate dan pinggan mangkuk.kalau smoker, cigarate tu la yang di borong. Dak-dak chinese pakat borong wine and beer.cheaper than tanah besar.malam pegi jenjalan kat cherating beach area kedai-kedai tu…tp by 11pm cam banyak kedai dah tutup.sebab kami pegi weekdays kan…sebab tu tak banyak kedai bukak…

Hari ketiga adalah saat-saat yang ditunggu….Island Hoping…pagi tu dala hujan.risau je kalau cancel…alhamdulillah cuaca baik lepas tu….lega sgt…Naik boat.sangat bes naik boat tu..melambung-lambung. First of all pegi Pulau Dayang Bunting.


 Heee swim with safety jacket…bes. Ade orang cakap, kalau minum air tasik tu, leh bunting cepat for those yang dah kahwin..the truth, dunno la…he.Then tengok helang…waaaa cantek, bsa..kagum..subhanallah…..pastu pegi pulau beras basah…hehe mandi la kat situ…sangat geram tengok air laut tu..jernih…tapi jernih lagi kat Pangkor dulu aku pergi..sebab ramai orang kot.but still bersih…ha lupe nak cakap..our lecturer merangkap our dean faculty die delay flight, tp island hoping activity ni die join…kempunan die tengok kitorang mandi..hehe


 



with prof yazid

Haha prof fed up dengan kitorang..asek nak bergambar je…setiap tempat…but anyway we very enjoyed his class and this trip was his suggestion…hehe thanx a lot prof.

Malam nye BBQ…ada udang, ikan, ayam dan huwa makan sampai kenyang…pastu aktiviti mendecor baju….


Ni baju aku…hehehe

Esok nya nak balik dah…tapi singgah dulu kat Laman padi…


ok ni tempat bagi yang tak pernah pegi menjejak kan kai kat bendang.tapi ada je yang duduk kat bendang, beria la tangkap gambar kat bendang ni..haha bese la…dengan kengkawan kan….

Naik ferry pukul 2.30pm.singgah dinner kat umah cik mira….sampai UPM dalam pukul 12…pergh abang bus tu..xnak gelong plak die bawak….saba jela.nak tido pon seram.tapi las-las aku tido jugak.sebab penat sangat….

Aku baru tengok-gambar-gambar ni tadi.aku dah setat rindu especially dak-dak processing…huhuhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...