Followers

Sunday, September 23, 2012

nak kurus??? diet??

semua orang nak kelihatan cantik dan menarik. bak kate fabulous cat... cantek menarek tertarek kaw memang da bom!!! tapi cantek tu signifikan... orang selalu cakap kurus tu cantek, body macam labu sayung bagi pompan la. kalau laki perut six pack..tough gitew... tapi ade certain negara lelaki die suka pompan yg gebu..haha aku rse kalau aku dok negara tu mesti macam hot kan...haha stop perasan!!!

berbalik kepada cerita nak diet dan nak kurus...recently aku macam teruja la kan nak menguruskan diri sebab dah rase badan mcam buah nangka yang masak ranum. so aku pun survey produk jugak la sebab aku merasakan badan aku ni low metabolism. so makan sikit pon bdan naik makan banyak apetah lagi kn. bagai di pam-pam seperti belon.

memula aku usha produk yg nora danish pakai tu...daripada yang mild hot ke extra hot.. pastu aku tanye jugak teh org kampung, testimoni memang bleyh kurus, tp frequent membuat pelaburan yang besar. so it will burden ur small intestine, liver and especially kidney. jadi tak try la. then aku survey h********e. yes..memang testimoni teramat sangat laaaa bagus, marvellous, lose 10kg in a month, get shaping and skin bagai kan... memang sangat teruja. but bile dengar price, Masyaallah!!! very expensive and surprised me how can students are affordable to buy sedangkan aku yang dah kerja ni bile dengar harga pon aku rase semput...hukhuk... cost for a month almost 1k.lagi la nak survive for the rest of my life. the most things im afraid is to be very high dependant to product and it will increase weight rapidly if stop using it.huhu trus aku cancel, tak jadi guna...

then aku usha plak alpha lipid milk tu. price ok.not so expensive. tp cara pengambilan tu quite mcm tak worth it. baik aku amek anlene jauh lbh murah n consume like that milk. and take less sugar, no or less carbohidrate taken, drink plain water 4 to 5L per day, do exercise at least 15 minute for 3 days per week. same je... n yaaa it will increase ur motabolism by consume the product tp aku still tak puas hati sebab die state kat iklan die can not consume carbohydrate source!!!

hahaha rilexxx rilex...kalau nutritionist or health advisor or product seller advise aku, mesti pening... ok first of all..aku memang peminat tegar nasi. aku takleh makan roti je sehari. ok aku dah try sehari. second day mengigau malam cari nasi. tak..tak sampai mengigau la tapi ketaq dah weh!!!! aku dah try makan oat dan aku dah pelbagai consuming oat tu. aku letak dalam hot chocolate malt aku, aku mixed together dalam hot vege soup and even vege tomyam...memula sedap la. tahan la 3 hari...lepas 3 hari memang rase muak dan nak muntah. kene jugak cari nasi. huhu...

lagi satu aku memang jenis cepat muak. kalau hari2 minum susu or makan benda sama memang boleh muntah la kan...huhu tapi kan aku ni seorang yang sukeeeerrrr sangat makan. camne ni?!!!sume aku rse sedap. kalau tempoyak, budu, cencalok, belacan, ikan pekasam...sume aku telan... lagi betambah nasi ade la...so cane??

yerrr tau...kene sabar dan pasionate...tapi...huarghh susah la...tak reti nak paksa badan...huhu...so sekarang...makan dengan diet yang bagus.. tapi aku still survey product utk boost metabolism aku ni...huhu so any suggestion? but please consider the price and cost...huhu it might me to say NO if too expensive..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...