Followers

Tuesday, June 16, 2009

here comes da day~

akhirnye...bibik balik endon jugak..dan aku menjadi 'bibik' xrasmi kt umah ni..
aku xkeysah pon..aku lg puas hati xde la aku tatw nk wt keje pe an..

ok stat from yesterday...heh aku bgn kol 330..
prepare nenek sahur..**my nenek mmg konsisten pose senin kames ni..heh
then cont tdo...
630 aku membgn kan diri...solat subuh
make a breakfast for my dad n sofiah **my dad mmg bfast nasi every morning
luckily angah kat umah if not mmg kelangkabut r aku nk kene prepare sofiah mndikan die sume bagai..
sambil2 tu...masuk an baju dlm mesin
asing r mane cuci tgn an...
siram pokok bunge mak..heh my fav hobi kt umah ni
vacuum rumah..huh hall depan jew
siap abah pegi keje sume..smlm pegi bli groceries
n nasi lemak juga..**nasi lemak kt seri damak..waa mmg sedap giler r..
balik masak lunch...makan..sidai baju
n piah balik..
then lepak dpn tv...
aku sgt ngantuk..so aku tdow..
kol 4 bgn..mndi..lipat baju..iron baju...then msk dinner plak
hailo...tu la hr-hari aku wat nnti
so sape nk ajak aku kua mmg agak payah a..
sbb nk kne jage piah n nenek kt umah ni...
dan aku xkeysah pon..sbb cuti nk abes dah..hehe
anyway i enjoyed my job..lalal~

hee manusia dan makan mmg xlpas
aku tgk rutin aku td pon asek kene masak jew
pagi ke mlm
ye la nnti org dlm umah ni kebulur aku guk yg kene kan...heheh
tpi kene igt jugak
mkan untuk hidup
bukan hidup untuk makan
sape yg jd an hidup tok makan...
aku tataw la badan die size cane
except die punye body metabolisme tinggi
so boleh r maintain badan..hehe
tpi igt la yer...
berhenti sblm kenyang
dan makan bnde yg bersih dan halal
sbb ia akan jadi darah daging kiter
kalau bnde haram
cane kiter nk beribadah kpd ALLAH rite?
hehe...muhasabah untuk diri sndiri gak..

1 comment:

mEgaLomAniA said...

huuu...jom..kiter dtg umah awak nk?hahaha..pastu kiter tlg2..wahaha..baik nye hati saye..lempang saye laju2 cept..haha...hello..ummu..umah kiter dkt je la ngan umah awak..10 minute kot smpi..noo..less than 10 minutes..haih..owh..aelymoon ek?eceyh..name awak tau pe?honey madu..hahaha..cute..by the way..rindu awak..n selalu kot kiter tgk blog awak..haih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...