Followers

Tuesday, February 7, 2012

Kerja dan kerja dan kerja

Setelah 9 bulan pencarian mencari kerja, akhirnya aku dapat gak kerja. Dekat MMSB, Malaysia milk sdn. Bhd. as junior microbiologist. Kalau sebut nama kilang sure la tak tau kan. Kalau sebut produk vitagen ke, marigold peel fresh ke, marigold HL milk ke tak pon evoporated and condensed milk mesti korang tau kan.ha aku keje kat situ la cek benda-benda dan makhluk-makhluk halus..bukan hantu ye..hehe

Anyway previously, yang punye lama aku tak update, aku Jadi cikgu tadika dekat tadika islam naim. Dulu mase aku 6 tahun, aku tadika kat situ la...so budak-budak ni panggil aku muallimah hani. Muallimah ni dlm bahasa arab. Maksudnya cikgu perempuan. Aku ajar tahap 3. Stok budak-budak pandai ni..memang bijak. Tapi seronok dengan derang ni...bleyh geng..

Aku sempat ajar sebulan untuk tahun 2012 ni sebelum aku dapat offer. Aku pegang satu kelas. Budak 6tahun petang. Sangat challenging sebab aku kne turun kan taraf pengajaran tu tahap budak tadika kan... Kadang-kadang tak reti jugak. Tapi best...haish rindu pulak ngan derang.

Dah stat kje ni aku training kat HQ pj sampai pandai. Hari tu cakap seminggu je kan ni sampai pandai. Alhamdulillah la aku ni fast learner.. After pandai tu, Akan transfer ke branched kapar. Job scope aku ialah kne check raw material before being use for production. Roughly camtu la kje aku. Ganas sikit, kne panjat-panjat, dengan playar, dengan tukul dan spanar, and most of the time kne berjalan-jalan pusing semua gudang dan kilang yg teramatla besar itu.

So far ok la..tp aku rindukan mentari. Hari-hari keluar umah gelap balik umah gelap...penat memang tayah cakap la kan. Takde kje yang tak penat. And alhamdulillah. Perancangan Allah tu cantik sangat. There's hikmah behind all the things..

Last but not least..congrats to epul and sheefa, and aneesa and yasser for entering the new chapter of their life...
Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...