Followers

Monday, September 1, 2008

Selamat berpuasa ^_^

Hari ini adalah 1 september 2008 bersamaan 1 Ramdhan 1429 hijrah...Bermulalah ibadah puasa ke atas seluruh umat Islam..especially yg di Malaysia. Semua negeri di Malaysia bercuti kerana Sambutan Hari kemerdekaan negara yg ke-51. Semalam dengar radio..ada di maklumkan bahawa Hari Raya Aidilfitri pada 1430 hjrah jatuh pada Hari kemerdekaan pada tahun 2009...macam mana eh nnti...pagi-pagi, pegi masjid solat raya dulu la baru berarak eh? tapi mcm la ada org nk berarak..mesti semua balik kampung...huhu tgk je la cane nnti..
Di sebabkan semua cuti, jadi my family semua kat rumah. Pagi tadi sahur bersama-sama, makan nasi. petang ni acik balik asrama and angah balik UIA. this is the first experience acik puasa kt hostel. Semoga Allah beri kekuatan kepadanya..
1 september juga merupakan ulang tahun kelahiran kawan baik ku, Nur Athirah. Aku da wish birthday die las nite pukul 1230..hampir sahaja aku terlupa...Happy birthday atie yg ke 20..welcome to the club...hehe nnti aku beli present tuk ko..tu sure la..
fikir pasal puasa ni kan...xlama lagi raye kan...tp taun ni cm xprepare pe pon tuk raye..baju raye pon aku xde lagi...slalu sblm pose mmg da siap a baju raye...taun ni sena da bli kain da..2 pasang lagi..tp aku x tempah...he nk wat baju kurung pahang,.da slalu wat baju kurung beser...hm saje nk kelainan takde lagi koleksi baju kurung pahang pon...heheh tapi apakan daya, aku tak pegi tempah pon...jadi beli baju siap jela nanti...kain yg ada tu tempah lepas raya...dah dekat raya ni sape la yg nk amek temphn...heh
tomorrow i'll going back by bus..klas kol10...lepak jew..hehe...hm ptot da publish da dis topic tp internet prob ptg td...n ptot nye lain sena yg aku tulis...cane tah boleh x save...pelik gak aku..
hm tapelah...ade hikmah kot...
he aku nk share care nk wat kuih kasturi aka kuih kacang ijau..
rebus kacang ijau sampai empuk...msk kan garamn gula secukup rase...dah empuk tu, ltak dalam loyang, gaul dengan kelapa parut...sejukkan...dah sejuk tu, gentel la jd bulat dan leper....goreng dengan bancuhan tepung beras yer...br lah sedap...better than tepung gandum...fry until color change to gold...heheh sedap...try la eh
SELAMAT BERPUASA....dan jgn lupe solat terawikh,tingkatkan amalan, dan jgn lupe sahur... dapat pahala taw.. =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...