Followers

Sunday, October 3, 2010

raya ouh raya part 1

raya ni aku tak buat pape entry pon kan?agak malas sebenanye...aku kalau xde mood mmg satu haram entry pon xde..sory la...hehe
almost every week pergi beraya...
last week konvoi raya dengan dak-dak hira'
hari sabtu...memula g umah iffah,kumpul kat situ, then umah mieah
then shud be umah eton, but then dah gerak suku jalan
''ummu, kite g umah iklil jom nak x?''
''aish pesal ko ckp lambat sgt...jauh jugak kot nak memusing..hailo....jap2 aku discuss dengan derang''
hasil perbincangan dengan penumpang kereta
''okla...raya setaun sekali je.wedding die kite tak g, die dapat anak pon kite xg, jom la g...bile pulakkan nak pergi nye..''
so kami pun pergi umah iklil dulu sebelum ke rumah eton
dah habes balun kuih samapi licin, gerak pergi umah eton
aduyai..bercinta la nak pergi umah eton...
sesat lame gile
.nak cari umah die dah sejam setengah jugak la
''weh kite g umah yda je la terus, tayah g umah eton leh tak''
ayat frust gile...
tapi akhirnye..samapai jugak kat umah eton...
masuk umah terus serbu toilet dan rushing untuk solat
tak pandang kanan kiri dah
muallimah aisyah ade pon kitorang tak salam die dulu
setel sume baru la salam muallimah dengan tetamu yang lain
makan sampai lincin
naseb la ade aku ngan siti...memang habes la makanan.
tak campur dengan mak orang lagi si iklil tu
haiyoo die makan memag tahap kebulur dah
bajet time tu single kan.
laki ngan anak die tak ikot pulak
memang menjadi-jadi la...

then gerak umah yda pulak
sampai umah yda memang dah tak larat nak isi dah
umah yang ke 5
penuh dah weh
tak lepak lame pon sebab nak gerak pergi umah nadz plak
sampai umah nadz
''feyna ko kat ne?aku nak amek ni''
amek feyna dulu...ditemani oleh yurt
hampeyh nye yurt..kate je dak uitm tp boleh plak bawak aku sesat..aish!

to be continued...lapa gile weh...nak cari berger...lapa kot...grrr~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...